Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Så är det söndag nu då...

Av Mymy - 21 augusti 2011 10:25

Inatt vaknade jag av en hemsk smärta till höger i magen, kunde inte ens resa mig upp. Den minskade sen och jag kunde somna om och när jag vaknade igen så var smärtan borta. Har nu molande mensvärk i magen och sammandragningar lite nu och då, har också lite känningar i ryggen men detta betyder ju inte att det är på G (för det tror jag inte) utan det är nog bara förvärkar.


Idag är det tomning av husvagnen som gäller, sen städa på ovanvåningen och verkligen plocka ihop allt inför lillpruttens ankomst. Vill ha så mycket som möjligt klart tills han kommer.


Vi har ju inte köpt något skötbord utan bara ett skötunderlägg som vi har på en byrå. Har då funderat på hur jag ska göra när lillprutten ska badas och när vi var på Ullared i fredags så fanns där en så smart grej! En badbalja, med insats som bebis kan sitta/ligga i, och så stativ så den kommer upp från golvet. Denna köpte jag direkt såklart och den blir perfekt för oss till badrummet, som ju inte är så stort heller och då kan man bara vika undan stativet osv. Superbra blir det med detta...:) Ibland blir man bara SÅ nöjd med sina "fynd", även om detta säkerligen finns på andra ställen oxå.


Nej, nu MÅSTE jag slita mig från datorn och börja göra någon nytta här hemma. Lilla hjärtat är redan ute och sågar ved, barnen ute och delar ut reklam... jag sitter i soffan med datorn... Ha en kanonfin dag allesammans!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mymy - 10 oktober 2011 10:00

Har inte haft tid att skriva här riktigt. Det känns tråkigt då jag ju gärna vill uppdatera lite nu och då..:) Här kommer i alla fall en liten uppdatering av vikten från i torsdags:  lillprutten väger nu hela 3625 gram, han har växt till sig riktigt o...

Av Mymy - 4 oktober 2011 14:43

Lillprutten har fått sova i sin egen säng hela natten. Jag gick upp och la honom i sängen redan halv 9 på kvällen och då sov den lille rackaren där i ett sträck till kl 00.20 cirka. Mat fick han kl 19.30 på kvällen. Åh som jag önskar att de timmarna ...

Av Mymy - 3 oktober 2011 15:07

Jag kan inte förstå att lillprutten blir 5 veckor imorgon. Tiden går SÅ fort. Vi var på vägning i torsdags och han har vuxit bra minsann! Vikt och längd 29/9: 3340 gram och 50,5 cm. Vikt och längd vid födseln 30/8: 2330 gram och 45 cm.   ...

Av Mymy - 23 september 2011 16:21

Vägningen igår gick bra. Han har ökat enormt i vikt sista veckan och det förklarar varför han ätit så mycket också sista tiden, nästan varannan timme. När lillpruttenföddes vägde han 2330 gram och vid gårdagens vägning vägde han 3110 gram. En rikti...

Av Mymy - 22 september 2011 09:24

Lillprutten ska vägas idag igen, vi får se om han ökat något i vikt sen sist. Det borde han ha gjort för han äter som en riktig karl tycker jag. Vi har gått över mer och mer på tillägg för det är bara att konstatera att han inte blir mätt på amningen...

Ovido - Quiz & Flashcards