Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Liten uppdatering och några bilder..:)

Av Mymy - 23 augusti 2011 09:37

Igår var jag på flödeskontroll och CTG registrering av lillprutten igen.


Flödet var bra och CTG också. De sätter inte igång mig nu men jag sa att jag är orolig. Vi bokades in för CTG på torsdag och tillväxt på måndag igen enl rutin.


Läkaren sa att de inte kan säga när de sätter igång mig, om de gör det ens för det kan ju komma igång av sig själv också.... Tillväxten på måndag avgör antar jag, växer han så får han kanske vara kvar, växer han inte så är det kanske bäst att ta ut honom enl dem. Mannen min är klok och säger att läkarna vet mer än jag... och det är sant... nu bara vänta och se.


Sen var jag på BM kontroll på igår em. SF måttet lite större än tidigare, men jag glömde fråga vad den låg på. Blodtryck osv bra, inget protein i urinen osv. Hon sa att hon trodde de sätter igång mig nästa vecka men det är ju bara spekulationer från hennes sida. Hon är SUPERBRA och jag är glad att jag efter sommarens vikarier (som inte varit dåliga de heller) får ha henne nu i slutet. Kunde prata med henne om min 15-åring och allt som hänt sista tiden. JÄTTESKÖNT! Ny tid till BM bokades 31/8 men vi får se om jag kommer eller inte då...:) Vill träffa henne igen men jag hoppas lillprutten är ute tills dess.


Har haft en del förvärkar, inget som gör ont direkt utan mer som känningar i ryggen och övre delen av magen, även molande mensvärk i nedre delen av magen och så tryck ner mellan benen och träningsvärk-liknande känslor ner mot rumpan och baksidan av låren.


Idag började mannen jobba igen och som tur är så är det permitteringar i Ystad så han får jobba på hemmaplan istället. BRA timing måste jag säga! Istället för 1,5 timmes resväg har han nu 15 minuter och det känns SÅ skönt att veta nu när vi närmar oss BF också.:) Jag är ensam hemma med min 15-åring och om jag orkar ska vi ut i skogen en sväng idag. Vi får se hur magen känns helt enkelt. Annars blir det vila, matlagning, ev lite plock hemma och sen soffläge och tv-tittning samt datorn..:)


Här är en liten magbild från idag. Är nu i vecka 37+1, har alltså gått in i vecka 38 nu....

   


Här är bilder från gårdagens ridskolelektion för min 11-åring. Första gången någonsin som hon suttit på häst och jag själv är ingen hästmänniska. Hon var i alla fall KANONDUKTIG..:)

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mymy - 10 oktober 2011 10:00

Har inte haft tid att skriva här riktigt. Det känns tråkigt då jag ju gärna vill uppdatera lite nu och då..:) Här kommer i alla fall en liten uppdatering av vikten från i torsdags:  lillprutten väger nu hela 3625 gram, han har växt till sig riktigt o...

Av Mymy - 4 oktober 2011 14:43

Lillprutten har fått sova i sin egen säng hela natten. Jag gick upp och la honom i sängen redan halv 9 på kvällen och då sov den lille rackaren där i ett sträck till kl 00.20 cirka. Mat fick han kl 19.30 på kvällen. Åh som jag önskar att de timmarna ...

Av Mymy - 3 oktober 2011 15:07

Jag kan inte förstå att lillprutten blir 5 veckor imorgon. Tiden går SÅ fort. Vi var på vägning i torsdags och han har vuxit bra minsann! Vikt och längd 29/9: 3340 gram och 50,5 cm. Vikt och längd vid födseln 30/8: 2330 gram och 45 cm.   ...

Av Mymy - 23 september 2011 16:21

Vägningen igår gick bra. Han har ökat enormt i vikt sista veckan och det förklarar varför han ätit så mycket också sista tiden, nästan varannan timme. När lillpruttenföddes vägde han 2330 gram och vid gårdagens vägning vägde han 3110 gram. En rikti...

Av Mymy - 22 september 2011 09:24

Lillprutten ska vägas idag igen, vi får se om han ökat något i vikt sen sist. Det borde han ha gjort för han äter som en riktig karl tycker jag. Vi har gått över mer och mer på tillägg för det är bara att konstatera att han inte blir mätt på amningen...

Skapa flashcards