Alla inlägg under oktober 2011

Av Mymy - 10 oktober 2011 10:00

Har inte haft tid att skriva här riktigt. Det känns tråkigt då jag ju gärna vill uppdatera lite nu och då..:) Här kommer i alla fall en liten uppdatering av vikten från i torsdags:  lillprutten väger nu hela 3625 gram, han har växt till sig riktigt ordentligt..:)


Av Mymy - 4 oktober 2011 14:43

Lillprutten har fått sova i sin egen säng hela natten. Jag gick upp och la honom i sängen redan halv 9 på kvällen och då sov den lille rackaren där i ett sträck till kl 00.20 cirka. Mat fick han kl 19.30 på kvällen. Åh som jag önskar att de timmarna hade varit från midnatt och framåt...:)


Han vaknade alltså 00.20 och var då också vaken i 1 timme.

Sen vaknade han 02.55 och efter det var det gnäll och nappkrångel till och från. Nästa gång var det dags att vakna cirka 05.10, han fick mat och sen var han vaken i nästan 2 timmar.

Jag tog honom till mig vid 7-tiden i morse och sen sov vi till halv 9 ungefär. Skönt var det!


Inatt fortsätter vi med egen säng, det gick ju bra så det är bara att fortsätta. Sovandet kommer nog att rätta till sig så småningom det med. :)

Av Mymy - 3 oktober 2011 15:07

Jag kan inte förstå att lillprutten blir 5 veckor imorgon. Tiden går SÅ fort.

Vi var på vägning i torsdags och han har vuxit bra minsann!

Vikt och längd 29/9:

3340 gram och 50,5 cm.

Vikt och längd vid födseln 30/8:

2330 gram och 45 cm.


Det är en riktigt STOR kille vi har nu!!


Var på fikaträff med några mammor idag. Trevligt som vanligt.

Har ju haft lite problem med nätterna med lillprutten men idag fick jag lite tips om hur jag ska göra så nu har jag möblerat om i sovrummet och fixat till lillpruttens säng.

Vi har ju haft lillprutten sovandes mellan oss på nätterna, förrutom precis för natten då han fått sova i sin egen säng. Han har sovit ganska dåligt och jag ÄNNU sämre. Knappt 2 timmars sammanhängande sömn åt gången. Det känns kan jag tala om.


Så nu har jag fixat i hans säng med en åkpåse som "inlägg" i sängen för lite mer mysighetskänsla, lite trängre utrymme för honom. Kanske gör det att han känner sig tryggare i sängen. Sen så flyttade jag hans säng så den står precis intill min egen säng så jag bara kan sträcka ut handen för att få honom lugn och trygg om han börjar knorra. Kanske hjälper detta, eller så gör det inte det. Måste prova i alla fall så vi alla får sova så gott det bara går.

TACK TJEJOR FÖR TIPSEN!


Vikten fortsätter gå ner och nu väger jag strax under 61 kg. Min magsäcksoperation gör verkligen nytta kan man säga. I december är det 2 år sen som jag gjorde den. Vi får se om vikten stabiliserar sig nu eller om jag kommer fortsätta gå ner. Om vågen hamnar under 60 kg så kommer det kännas VÄLDIGT konstigt att se en vikt som börjar på en 5:a... vi får se var det slutar. För min del kan vikten få stanna nu....


Men det är lite konstigt... vissa dagar känner jag mig så smal och nöjd, sen nästa dag känner jag mig så tjock... hjärnan har inte hängt med riktigt. Den totala viktminskningen är ju nästan 29 kg och det är en hel del för hjärnan att bearbeta...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards