Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Fösta testnatten över...

Av Mymy - 4 oktober 2011 14:43

Lillprutten har fått sova i sin egen säng hela natten. Jag gick upp och la honom i sängen redan halv 9 på kvällen och då sov den lille rackaren där i ett sträck till kl 00.20 cirka. Mat fick han kl 19.30 på kvällen. Åh som jag önskar att de timmarna hade varit från midnatt och framåt...:)


Han vaknade alltså 00.20 och var då också vaken i 1 timme.

Sen vaknade han 02.55 och efter det var det gnäll och nappkrångel till och från. Nästa gång var det dags att vakna cirka 05.10, han fick mat och sen var han vaken i nästan 2 timmar.

Jag tog honom till mig vid 7-tiden i morse och sen sov vi till halv 9 ungefär. Skönt var det!


Inatt fortsätter vi med egen säng, det gick ju bra så det är bara att fortsätta. Sovandet kommer nog att rätta till sig så småningom det med. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mymy - 10 oktober 2011 10:00

Har inte haft tid att skriva här riktigt. Det känns tråkigt då jag ju gärna vill uppdatera lite nu och då..:) Här kommer i alla fall en liten uppdatering av vikten från i torsdags:  lillprutten väger nu hela 3625 gram, han har växt till sig riktigt o...

Av Mymy - 3 oktober 2011 15:07

Jag kan inte förstå att lillprutten blir 5 veckor imorgon. Tiden går SÅ fort. Vi var på vägning i torsdags och han har vuxit bra minsann! Vikt och längd 29/9: 3340 gram och 50,5 cm. Vikt och längd vid födseln 30/8: 2330 gram och 45 cm.   ...

Av Mymy - 23 september 2011 16:21

Vägningen igår gick bra. Han har ökat enormt i vikt sista veckan och det förklarar varför han ätit så mycket också sista tiden, nästan varannan timme. När lillpruttenföddes vägde han 2330 gram och vid gårdagens vägning vägde han 3110 gram. En rikti...

Av Mymy - 22 september 2011 09:24

Lillprutten ska vägas idag igen, vi får se om han ökat något i vikt sen sist. Det borde han ha gjort för han äter som en riktig karl tycker jag. Vi har gått över mer och mer på tillägg för det är bara att konstatera att han inte blir mätt på amningen...

Av Mymy - 16 september 2011 09:59

Lillprutten har hunnit bli 2,5 vecka redan. Jisses! Han har också ökat fint i vikt och väger nu hela 2630 gram, 300 gram mer än vid födseln..:) En riktigt stoooor kille.:) Här går dagarna åt till att försöka få rätt på rutiner, det matas med tilläg...

Skapa flashcards