Alla inlägg under september 2011

Av Mymy - 23 september 2011 16:21

Vägningen igår gick bra. Han har ökat enormt i vikt sista veckan och det förklarar varför han ätit så mycket också sista tiden, nästan varannan timme.

När lillpruttenföddes vägde han 2330 gram och vid gårdagens vägning vägde han 3110 gram. En riktigt stooooor kille..:) Längde mäts nästa gång vi ska dit, d v s nästa vecka, så vi får se hur mycket han växt på längden.

Det blir mer och mer tillägg nu och amningen kommer nog vara helt borta inom en månad. Han blir inte mätt, sorgligt men sant. Det viktigaste är dock att han blir mätt och växer och då får amningen komma i andra hand, närhet osv kan man ju ha ändå som tur är.


I helgen får vi besök av min tvillingsyster och hennes äldsta son och hans flickvän. Det ska bli kul och jag tror att moster kommer äta upp våran lilla goding här hemma..:)

Av Mymy - 22 september 2011 09:24

Lillprutten ska vägas idag igen, vi får se om han ökat något i vikt sen sist. Det borde han ha gjort för han äter som en riktig karl tycker jag. Vi har gått över mer och mer på tillägg för det är bara att konstatera att han inte blir mätt på amningen och jag vägrar sitta fast hela dagarna för att han snuttar och snuttar och inte får i sig det han ska. Egoistiskt kanske men så tänker jag....


Av Mymy - 16 september 2011 09:59

Lillprutten har hunnit bli 2,5 vecka redan. Jisses! Han har också ökat fint i vikt och väger nu hela 2630 gram, 300 gram mer än vid födseln..:) En riktigt stoooor kille.:)

Här går dagarna åt till att försöka få rätt på rutiner, det matas med tillägg samt ammas, det byts blöjor på löpande band och emellanåt är det SÅ frustrerande när man precis bytt blöja så lägger han en laddning till i den nya blöjan och bara för att man är liiite irriterad så glömmer man lilla snoppen och sen kissar han ner sig och mig och allt annat som är inom räckhåll för den lilla brandslangen..:) MEEEEN! Det är bara att bita ihop, torka, tvätta och gulla med lillprutten, för det är ju inte hans fel såklart..:)


Av Mymy - 9 september 2011 11:02

Första bilden på Neo, här är han cirka 20 minuter gammal.

Titta vilka kloka ögon han har...

 


Första bilden på mig och Neo.

 


Lilla Neo, han ser så bestämd ut här..:)

   


Underbar närbild på lillprutten.


Så liten att t o m minsta mössan var för stor. Kläder i strl 44 är för stora. 

  


Närkontakt med pappa.

  


Stolt storebror Taylor. Taylor fyllde 10 år samma dag som Neo fick komma hem från BB.

  


Stolt storasyster Nikita, 11 år.

 


Min fina och stolta 15-åring Emma.

 


Jag och min älskling, Micke. Neo är vårt första gemensamma barn.

 


Lillprutten mår bra. Sover inte så där kanonbra på nätterna men det får jag ta, det blir väl bättre. Var på extravägning här om dagen. Då hade han gått upp lite så nu väger han hela 2460 gram mot sina 2330 vid födseln. Superskönt att han gått upp lite. Jag ammar honom och tilläggsmatar med Nan 1, detta för att jag inte ska oroa mig för att han inte ska få i sig tillräckligt. :) 

Ovido - Quiz & Flashcards