Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Mymy - 18 juli 2011 09:50

Igår fick jag veta att min 15-åriga dotter röker.

Jag fick panik, ångest, blev arg, ledsen och besviken, men också RÄDD.

Min dotter RÖKER!



Eftersom jag inte röker själv och aldrig har gjort så trodde jag i min enfald att jag faktiskt skulle slippa detta problem men ICKE!

Igår skulle vi leta efter hennes mopednycklar på hennes rum och redan då märkte jag att hon var orolig, sen rätt vad det var så hittade jag cigaretter och då var det bara för henne att erkänna.

Jag tycker jag har pratat med henne om detta, min pappa dog för snart 2 år sen p g a lungcancer, p g a RÖKNING!

Jag jobbar på en lungmottagning och har pratat mycket med alla barnen om rökning och vad det gör, inte bara Cancer utan om andra lungsjukdomar som kan drabba en. Men nej, 15-åringen har inte tagit till sig något av det.

Jag vet baske mig inte hur jag ska göra för att hon inte ska fortsätta med rökningen.

Till en början har hon i alla fall fått dataförbud, får vara hemma kl 20 på kvällarna och lite sånt.

Är SÅ besviken och ledsen för detta....

Ovido - Quiz & Flashcards