Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Glukosbelastning idag

Av Mymy - 5 juli 2011 12:44

Förra veckan var jag hos Bm och vi tog snabbprov på glukos, den var hög (10,0) så jag kom inte undan glukosbelastningen, vilket jag hade hoppats på. Tänkte att jag aldrig haft problem innan med mina andra tre barn så varför nu. Tji fick jag! Gjorde glukosbelastningen idag, var nervös och det där är ju inte gott att dricka heller.. i alla fall, provet visade ingen risk för diabetes!!! SKÖNT! 5,9 idag..:) Så jag kunde gå till jobbet med lätta steg.

Lillprutten började sparka som bara den när jag hade druckit sockervattnet, snacka om energikick. Själv måddejag mest illa och fick hjärtklappning men det lättade sen. Satt och pratade med två andra mammor, en från Kvidinge och en som bodde i Mörarp. TREVLIGT! Synd att vi inte växlade namn och nummer... men det är lätt att vara efterklok.


I veckan som var gifte vi oss ju och det känns super bra! Tänkte sätta in en bild på oss här..:)

Jag är gravid i vecka 29+2 på bilden men det syns inte så tydligt. Konstigt att det kan variera från dag till dag det där med storleken på magen.

  

Det här är klänningen jag hade. Köpte den på KappAhl dagen innan för cirka 350 kr. Perfekt pris och passande för tillfället..:)


 

Här är barnen, suddade deras ansikten för de behöver ju inte synas här.:)

  

Är nu i vecka 30+1, d v s har gått in i vecka 31. Tiden rusar fortfarande lika fort! Längtar till min semester, som börjar vecka 30. Då ska jag njuta av ledigheten. :)


Har ni förresten hört Chris Medinas låt "What are words". Lyssna på den, ta reda på bakgrunden till låten också så kommer ni se vad texten i den låten betyder. DET är kärlek det..:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mymy - 10 oktober 2011 10:00

Har inte haft tid att skriva här riktigt. Det känns tråkigt då jag ju gärna vill uppdatera lite nu och då..:) Här kommer i alla fall en liten uppdatering av vikten från i torsdags:  lillprutten väger nu hela 3625 gram, han har växt till sig riktigt o...

Av Mymy - 4 oktober 2011 14:43

Lillprutten har fått sova i sin egen säng hela natten. Jag gick upp och la honom i sängen redan halv 9 på kvällen och då sov den lille rackaren där i ett sträck till kl 00.20 cirka. Mat fick han kl 19.30 på kvällen. Åh som jag önskar att de timmarna ...

Av Mymy - 3 oktober 2011 15:07

Jag kan inte förstå att lillprutten blir 5 veckor imorgon. Tiden går SÅ fort. Vi var på vägning i torsdags och han har vuxit bra minsann! Vikt och längd 29/9: 3340 gram och 50,5 cm. Vikt och längd vid födseln 30/8: 2330 gram och 45 cm.   ...

Av Mymy - 23 september 2011 16:21

Vägningen igår gick bra. Han har ökat enormt i vikt sista veckan och det förklarar varför han ätit så mycket också sista tiden, nästan varannan timme. När lillpruttenföddes vägde han 2330 gram och vid gårdagens vägning vägde han 3110 gram. En rikti...

Av Mymy - 22 september 2011 09:24

Lillprutten ska vägas idag igen, vi får se om han ökat något i vikt sen sist. Det borde han ha gjort för han äter som en riktig karl tycker jag. Vi har gått över mer och mer på tillägg för det är bara att konstatera att han inte blir mätt på amningen...

Ovido - Quiz & Flashcards