Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Mymy - 6 augusti 2011 07:57

Var på CTG-registrering igår igen. Vi är ju i Örebro nästan men körde hem över dagen för att göra den planerade kontrollen. Lillprutten är ju trots allt det viktigaste så vad är väl dryga 8 timmar i bilen jämfört med honom...

Registreringen gick bra, inget konstigt visade sig. På tisdag är det dags för flödeskontroll med läkare och ny CTG-registrering.

Vi får hoppas att ultraljudet visar att lillprutten växt.


Jag är nu i vecka 34+5 så lillprutten borde vara kring 47 cm lång och väga omkring 2600 gram. Individuellt naturligtvis. Ska höra med läkaren hur på tisdag hur mycket mindre lillprutten är egentligen. Vill veta det så jag antingen kan sluta oroa mig eller fortsätta, ja ni förstår kanske vad jag menar..:)


Vi har ju semester (så uppdateringarna i bloggen blir kanske inte så regelbundna just nu) och är på ett underbart ställe som heter Tivedstorp (www.tivedstorp.se). Det är min tvillingsyster som driver detta ställe tillsammans med sin man. Det är lite lönnebergamiljö här och tystnaden är total, om man inte har en snarkande man bakom sig, som jag just nu..:)


Idag ska vi till vår älskade pappas grav, han ligger i Knivsta kommun.

Idag är det 2 år sen som vi miste honom p g a den jävla sjukdomen cancer.... Dagen idag kan bli tung men jag är med min familj och min tvillingsyster så det kommer gå bra, trots allt.

Jag önskar Er alla en fin dag, även om det är mulet ute så kan man ha sol i hjärta och sinne! Glöm inte heller att le, att le gör oss alla så vackra.

Ovido - Quiz & Flashcards