Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Mymy - 17 augusti 2011 19:13

Var iväg och träffade lite blivande mammor och redan blivna mammor i HBG idag.

Det var SÅ trevligt!!! Jag är ju lite fånig och kan backa ur i sista minuten ibland men denna gång tänkte jag att jag SKA gå, och jag är SÅ glad att jag verkligen gjorde det..:)


TACK ALLESAMMANS SOM VAR DÄR!


Väl hemma hade jag massor med energi så jag tog tonåringen och stack iväg och handlade lite, sen hem, städa, laga mat och nu ska vi snart fixa med lite ved. Ungarna bakar chokladbollar och det ska bli smarrigt till kaffet sen. :)


Imorgon CTG registering av lillprutten, hoppas allt är bra och att de vill lyssna på mina önskemål om igångsättning nästa vecka. Klarar inte av att gå och oroa mig över honom och allt annat som händer. Det andra kan jag påverka men inte lillprutten, vill ha ut honom så han får hjälp att få i sig den näring han behöver... annars är jag lovad igångsättning inom 2 veckor men kan alltså inte tåla mig och vänta....

Av Mymy - 17 augusti 2011 09:05

Idag har vi gravid-/mammaträff i HBG. Det ska bli kul att träffa andra med fina magar och fina bebisar..:) Längtar nu efter min lillprutt så jag håller på att bli tokig, samtidigt ska han ju inte komma nu... men jag hoppas att de nappar på mitt förslag om att sätta igång mig i nästa vecka. Vill inte gå och oroa mig över honom längre, han har det nog bättre utanför min kropp så han får tillräckligt med näring osv i sig. Vi får se, i annat fall ska han inte ligga kvar mer än till vecka 38 i alla fall... d v s 2 veckor till max.


Min tonåring tycker det är pest att vara hemma hela tiden men jag förklarar och förklarar att när man gjort något dumt får man stå för det också... man får ta konsekvenserna av sitt beteende och för det man gör. Hoppas hon förstår något av det hela!!!


Igår fick mannen veta att han blir permiterad, så han har jobb ett halvår till, sen får vi se. Mycket kan ju hända under denna tid. Om det inte ordnar sig så får ju jag gå tillbaka till jobbet, vilket inte gör mig något alls. Vi får ta det som det kommer helt enkelt, detta tänker jag INTE oroa mig för i alla fall.


Ovido - Quiz & Flashcards