Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Mymy - 30 augusti 2011 06:06

Gårdagens tillväxtkontroll visade att lillprutten växt lite i alla fall, han följer en kurva, även om den visar på låg vikt. Då går det ju framåt i alla fall. Enl mätningen igår väger han cirka 2300 gram, en riktigt stor klump ju..:) Var i vecka 38+0 igår och ja, enl normerna är han liten då han ska väga cirka 3100 gram.

Läkaren igår gjorde i alla fall en hinnsvepning på mig igår och sa att det är helt onödigt att jag ska gå och oroa mig, att inte kunna slappna av, "så det är väl lika bra att sätta igång dig nu, tycker du inte". Jag kunde ju inte annat än hålla med... Så kl 8 nu idag, den 30/8, ska vi in till förlossningen för igångsättning. Idag får vi vår lille prutt till oss...


När jag körde hem från sjukhuset igår så var jag SÅ nervös, det var ju precis det besked jag vill ha men när det blev verkligt så blev det så känslosamt för mig. Pratade med min dotter och berättade och då höll jag på att börja gråta, satte mig i bilen, grät osv... idag är det bättre. Nu känner jag mig laddad. Har haft lite känningar inatt och nu på morgonen kom det lite vatten och blod. Vid gårdagens besök var jag öppen 2 cm om livmodertappen mjuk. Måtte det gå snabbt idag..:)

 

Här är tjockemagen för exakt en vecka sen..:)


Uppdatering kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards